shit...

uuuurk, vad jag blev äcklad. Jag skulle tömma skottkärran full med hästskit inne i kossornas inhägnad, sa jag gick upp pa brädan och skulle skjuta pa skottkärran lite extra sa att jag skulle komma igenom leran/skiten. Självklart är brädan blöt och snorhal sa när jag puttar pa skottkärran flyger fötterna iväg, och där ligger jag. I leran, i koskiten och kossorna bara glor pa mig. Men det tog inte manga millisekunder innan jag flög upp igen, dels för att jag självklart inte ville ligga kvar i allt bajs och sen för att man vet aldrig vad kossor kan fa för sig, dom kan bli knäppa ibland och stangas :p

Pa tal om knäppa kossor sa blev jag sparkad av kalven idag. Inte hart, men jag blev ända sparkad sa tyck synd om mig ända :p haha.

Pa förmiddagen sa red Bill sina unghästar medans vi mockade, och när vi var klara med allt i stallet gick vi in pa rast. Men vi hann inte ha sa lang rast innan Bill ringde, da hade han ramlat av hästen, Sleepy, när han red ute pa fälten med den. Sa vi sprang ut pa garden och där stod sleppy med bara tva stumpar till tyglar, och en stund senare kom även Bill. Det enda han gjorde var att hämta ett langt rep och sa at oss att göra iordning varsin häst at oss, vi skulle ut och rida. Och efter det, jag hade inte velat vara Sleepy. Bill var väldigt irriterad pa honom sa det var inga snuttegullmetoder kan jag ju säga, utan han tog ut hästen i skogen och drev honon upp och ner för branta diken. Sedan red vi ut en lang runda och hoppade diken vi med och galopperade pa fält, red i en bäck och lite sa. Hela tiden bakom Bill, eftersom hans häst kunde kasta sig bakat ibland när Bill sa till honom. Även fast dom är väldigt harda mot hästarna här, sa bryr jag mig inte som jag hade trott jag skulle göra. Men jag tror det är för att även om dom är harda och kanske piskar hästen, sa vet dom ända vad dom gör. Dom gör det inte pga av ilska utan för att lära hästen, uppfostra den.
"You can never get a great horse to compete with if the horse don´t have 100% respect for you. It will never work, you must teach the horse to respect you." -Bill.

Annars sa har jag och Bill satt upp staket idag, och senare sa är det ridlektioner pa schemat. Ikväll sa far jag, Adele och Jenny skjuts in till Mallow där vi ska käka och sen ga pa en irländsk pub. :) De skulle spela irländsk traditionell musik, hoppas pa en bra kväll! :)

Take care!
Cissi

Kommentarer
Postat av: Ida och Isa

HAHAHAHAHAHHAHAHA XD Cissi, du är en klant. Vi hade lätt velat se det! HAHAHA!

2011-03-03 @ 17:12:19
Postat av: cissi

hahahaha ne nu tkr jag ni ar lite taskiga mot mig, jag kan val inte hjalpa att gummistoclar ar jattehala xD hahahaha det kan jag tanka mig att ni ville :p som tur va sa sag ingen de!! ;)

2011-03-03 @ 19:57:42
Postat av: Emma Frick

HAHAHAHAH MINST SAGT xD tycker dock lite synd om dig för kalven, men vafan kan alex åh ja tämja kor så kan du ;) sålänge du inte e i leran/koskiten... ;)HAH

2011-03-03 @ 21:28:15
URL: http://www.emmainireland.devote.se
Postat av: cissi

hahaha :p ja det är rba, tur att nån tkr lite synd om mig :p hmpf, jag vill inte tämja kossor i lera eller inte i lera :p

2011-03-04 @ 15:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0