First hunt

jag hatar att jag inte kunnat fixa internet till min dator! Ni kan ju inte se nagra bilder härifran förrän jag har de.....


Anyways, idag har jag varit och tittat pa min första HUNT!
75 ekipage, fran shetlandsponnysar till hästar stora som hus :)
Det var säkert 25 hundar med, alla va san där ras som Molle i filmen "Micke och Molle", vet inte vad den heter :p
Har maaaaassor av kort och en film fran dagen, synd att ni inte kan ta del av dom än :/

Bill var med, pa sin unghäst Lucas, som bara är 4 ar. Dock var det inte Lucas första hunt, tror de va tredje eller sa :)
Adele, franska tjejen, var med pa en utav ridskolehästarna, Mandy :)
Jag och Jenny som inte var med och red akte med en gubbe som hette Tim, sa han körde oss runt sa att vi sag alla hästar nästan hela tiden. Det var otroligt coolt maste jag säga, fattar inte att vi inte gör sant mer i Sverige. Visserligen är det ganska farligt, dom hoppar stora hinder och alla maste sköta sig eftersom hästarna gar tätt tätt tätt hela tiden.

Dessutom, maste jag ge tio guldstjärnor till Irland- VÄDRET!! Det är sa otroligt härligt väder här, jag och Jenny stod och solade medans vi väntade pa hästarna, och man blev sa varm och go. Kanske att ansiktet fick sig lite färg oxa, om man har tur ;) Landskapet far man inte glömma heller, alla dessa kullar som är helt knallgröna och alla vackra hus.. Kan inte pasta att man märker av den stora pengakrisen Irland ska vara drabbad av direkt :p
Det är skitstora snygga hus överallt och man ser jättefina hästar hela tiden. Har inte sett en enda av de hästarna som tydligen ska ga lösa, men det kanske inte är i min del av landet.

Updaten för idag avklarad. Imorgon ska jag plus de andra tva tjejerna in till en irländsk pub, dom hade tydligen en kväll där de spelade bara traditionell irländsk musik sa de ska bli kul! :)


Hoppas det är bra hemma i Sverige, och att ni inte fryser ihjäl :p haha.
Det gör inte jag iaf :D
Pusssss / Cissi ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0