and the life goes on

Det var faktiskt liiiite segare att gå upp idag jämfört med dom andra dagarna, man blev fort van vid att vara ledig även om det bara var för en dag. Iof så somnade jag ganska sent. Vi gick och la oss vid tio men jag och Jenny delar rum så vi låg och pratade till tolv tror jag. :)

Idag har det varit ridlektioner, fem stycken.. >< Jag red med på två lektioner, båda hade terrängridning plus att jag och Adele hoppade lite ensamma också med Bill, Adele ska tävla crosscounty (terräng) imorgon med hennes favorithäst Lilly som är 4 eller 5 år, så de behövde lite extra träning. Jag red skäcken 2colours :)

Sen red jag även med på en till lektion, den här gången på pluttihästen Roger. Haha, han är så söt! Va tvungen att rida hästen Henric också eftersom hans ryttare ramlade av. Ni fattar inte hur mycket små hästar jag har ridit sen jag kom hit. Jag rider c-, nästan b-ponnier och d-ponnier heeela tiden! Men det går bra, förutom att jag verkligen inte är van vid deras snabba trav x) är ju van vid älskade Diggiloo där hemma :)

Hoppas att ni mår bra, för det gör jag :) Imorgon ska vi iväg på en tävling, Adele ska som sagt rida, Bill och sen nån ridskoleelev. Bill sa åt mig att ta med min helmet höll jag på att "säga" men jag menar hjälm, för säkerhets skull så man vet aldrig. :)

När man pratar engelska så mkt hela dagarna blir man så inne i det, man tänker lixom på engelska så när man skriver på svenska eller pratar med nån svensk så blir allt helt twistat, (svenglish here we come), allt blir så fel :p

Har förövrigt lärt mig skillnaden mellan canter och galopp idag, canter är typ arbetsgalopp och galopp är snabb galopp, racinggalopp typ :)

Nu tänkte jag käka lite, är vråååålhungrig ;)
Puss! Cissi ♥


Missy får sin box mockad :)

Så kan de se ut när man ramlar i koskit..

Colaaaa ♥

Tara får benen tvättade efter en ridtur med Bill

Ace :) en av dotterns tävlingshästar

Cushla och Mandy

Bill och Aulie

en utav alla ridlektioner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0