jobbigt jobb

En lång varm dusch är otroligt underskattat.
Det gör alltid susen, speciellt efter en heldag i stallet.
Släppa ut hästar - mocka bajs - lunch - ta in hästar
Ett sånt simpelt schema tar minst sju timmar varje dag
En del dagar var vi inte mer än 4 personer på hela anläggningen
som består av 70 hästar = 5 stall.
Då tog det sin tid kan jag lova..

Efter två dagars mathandling på pizzeria
känner jag att de är dags att ät något nyttigare ;)
Därför blir de lax med råstekt potatis, mumma!
Har dock inga grönsaker, himla synd.... ;) hehe

Ska försöka undvika Gula villans spöken ikväll oxå,
lyckades väldigt bra igår faktiskt (y)
Dock kan de bero på att jag gick o la mig klockan nio x)
Men de går bättre och bättre för varje kväll,
trots att jag kommer ha men för livet efter första kvällen här...

Prick 20.00 gick proppen, i bara mitt rum.
Efter att ha stått helt blickstilla i säkert en minut la jag mig under täcket
och ringde gråtandes till Fredrik.
Stackarn fick stå ut med hysteriska mig,
men de löste sig rätt bra ändå.
Henrik från driftjouren kom hit och bytte proppen som gått,
erbjöd sig t.om. att lämna kvar sin hund som sällskap till mig
men då hade jag känt mig väldigt löjlig så jag tackade artigt nej.

Men som sagt, de går rätt bra nu. Spökena är tysta, än så länge ;)

Dags för mat! Puss / Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0