Artister, på YouTube :)

Tack vare min kära vän Viktor har jag sedan länge fastnat för när folk gör covers på låtar och gör sin egna version av de. Jag vet inte hur ni är men jag kan sitta en hel eftermiddag framför datorn och bara lyssna på massa olika covers av blandat folk. Det finns så många duktiga där ute som inte är kända i TV och skvallertidningar men enorma på YouTube. Många utav dom är dessutom duktigare än många sångare/sångerskor/musiker som är 10 gånger kändare. Lite konstigt faktiskt. Många utav dom som lägger upp sin musik på YouTube har även så man kan ladda ner musiken på iTunes, så de jobbar sig sakta men säkert uppåt! :) Några av mina favoriter är Kyle Landry, David Sides, Christina Grimme, Tyler Ward (finns på Spotify) men de som är störst och hittills duktigast av de jag hört är Boyce Avenue. Otroligt bra, lyssna på dom! Har även nyligen börjat lyssna lite på Alex Goot, han är rätt duktig också.


Det finns ett helt universum med bra covers/ originallåtar som skaparna utav dom inte blivit kända för. Så gör som jag och upptäck alla dessa duktiga musiker! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0