Öresundståget in my ass

Ni fattar inte vilken irriterande eftermiddag jag har haft! Tåget från Halmstad till Göteborg är försenat och en av dörrarna i tåget funkar inte så vi får typ stå i kö i tåget innan vi kommer ut. När vi väl kommer ut rusar vi mot tåget mot Skövde, som precis när vi närmar oss (va typ 10 m ifrån) åker iväg. Vi går till SJ där vi väntar 100 år på vår tur för att mötas av en efterbliven tjurkärring som säger att vi ska gå till västtrafik om vi vill ha pengarna tillbaka för biljetten. Vi letar efter vässtrafik, utan resultat. Går tillbaka till SJ och väntar denna gången 200 år innan det är vår tur, så vi kan köpa en biljett som går en timme senare. Vi tog alltså ett tåg från Göteborg vid samma tid som vi skulle varit hemma om inte Öresundståget failat.
Som grädde på moset har vi inga sittplatser i tåget till Skövde så det slutar med att vi sitter i trappan till en dörr på tåget, och varje gång vi kom till en station var vi tvungna att byta sida för att perrongen kom på den sidan vi satt på VARENDA gång! Jag va inte lite sur.
Men nu är jag hemma iallafall och på lite bättre humör som tur är, hehe :p hade tänkt sova nu för jag däckar av trötthet snart annars. Det blev väääldigt lite sömn natten till idag nämligen.... Ha det bäst! Puss / Cissi ♥
förra helgen, då jag va hemma och satt o njöt av solskenet :) håret står åt alla håll som vanligt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0