SPINDEL!

Jag och Matilda hade bokstavligen en nära döden upplevelse igår....


Det var dags att städa badrummet inför städsynen och planen är att spola hela golvet med duschen. Vi ska precis börja när en GIGANTISK spindel upptäcks. Den är inte bara stor, den har extremt långa ben och är väldigt snabb så den springer runt i hela badrummet. Efter ett desperat letande efter någon som kan ta bort denna hemska spindel åt oss (utan resultat) så bestämmer vi oss för att dränka den. Matilda går in i badrummet och vrider på vattnet. Spindeln blir rädd och sätter av mot dörren. Jag får panik eftersom jag inte vill ha ut den till resten av huset och smäller genast igen dörren. Matilda skriker som att hon torteras "CISSI ÖPPNA DÖRREN! STÄNG INTE IN MIG MED DEN HÄR INNE! CISSI ÖÖÖÖPPNAAAA!". Jag öppnar dörren och ser att spindeln sitter på den och smäller genast igen den igen. "CISSI!!". Jag öppnar dörren igen och spindeln börjar klättra mot springan där dörren går ihop med väggen. Jag ser min chans och i precis rätt ögonblick smäller jag igen dörren än en gång. "CISSI NEJ ÖPPNA DÖRREN!". Den här gången öppnar jag dörren utan att vara helt skräckslagen och ser en tillplattad spindelkropp med ben som sticker ut som klor i skarven. Död. "Vi klarade det! Den är död!". Båda brister ut i skratt och kan inte sluta. Vi reagerade som att det var ett stort monster som höll på att attackera oss. Det var det oxå, i våra ögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0